Практика. Лінійні рівняння

Для того щоб успішно розв’язувати практичні завдання вам варто ознайомитися з теоретичним матеріалом. Це можна зробити тут.

Завдання 1:

В нашому прикладі не має дужок, числа з та числа знаходяться в різних сторонах і додавати/віднімати ні чого не потрібно. Тому ми маємо фінальну стадію. Оскільки, множиться на і це все рівне то щоб знайти нам необхідно поділити на Тобто, знаходимо за таким принципом:

Тобто, для знаходження ми маємо виконувати протилежні дії з протилежною стороною. Оскільки, було множення, то ми ділимо. Такі ситуації зустрічаються у повсякденному житті доволі часто. Наприклад, ми могли б скористатися такою фразою: «купили три ручки та заплатили за них шість гривень; скільки коштує одна ручка?». Щоб знайти вартість однієї ручки нам необхідно поділити всю суму яку заплатили на кількість ручок. Тобто, шість поділити на три.

Отже, будемо мати:

Відповідь: 2.

Завдання 2:

Дужок у прикладі не має, в обох частинах рівняння ми не можемо виконати додавання/віднімання подібних чисел. Але ми маємо числа з та числа в одній частині. Тому необхідно їх розділити. Тобто щоб числа з були в одній частині, а в іншій. Для цього перенесемо з лівої частини у праву, а з правої у ліву. Не забуваємо, що при перенесенні дію необхідно змінити на протилежну. З на з на Матимемо:

−16х + 30х = −10 −18

Тепер можемо виконати додавання/віднімання однакових чисел.

Тепер щоб знайти необхідно поділити на .

Відповідь: -2.

Завдання 3:

В даному прикладі не має дужок та подібних чисел в жодній зі сторін, тому ми можемо відразу перенести всі числа з в одну сторону, а в іншу. Не забуваємо, що при перенесенні змінюється дія на протилежну.

Оскільки числа з зникли, а рівняння залишилося не правильним (бо не дорівнює то це означає, що дане рівняння розв’язків не має.

Відповідь: ∅.

Завдання 4:

В даному прикладі ми маємо дужки. Розкриємо їх:

В жодній із сторін ми не маємо подібних доданків, тому виконати додавання/віднімання ми не можемо.

Перенесемо всі числа з в одну сторону, а числа в іншу.

Виконаємо дії з подібними доданками.

Щоб знайти «х» нам необхідно поділити на Отримаємо:

Відповідь: 3.

Завдання 5:

Оскільки, у прикладі є дужки, то розкриємо їх першими.

В лівій частинні рівняння ми маємо подібні числа (декілька чисел з та декілька виконаємо з ними дії додавання/віднімання.

Тепер необхідно зробити щоб всі числа з були в одній частині рівняння, а всі числа в іншій. При цьому не забуваємо змінити дію на протилежну.

0 = 0

Оскільки, зник та рівняння залишилося правильним (бо дорівнює то це означає, що дане рівняння має безліч розв’язків.

х ∈(− ∞; + ∞)

Відповідь:

Завдання 6:

Розкриємо у цьому прикладі дужки.

Виконаємо дії з однаковими числами у кожній частинні рівняння.

Перенесемо числа з в одну сторону, а в іншу. Не забуваємо змінити дію на протилежну!

Оскільки зник та рівняння залишилося не правильним (бо не дорівнює то дане рівняння розв’язків не має.

Відповідь: ∅.

Завдання 7:

В першу чергу розкриємо дужки.

Виконаємо дії з однаковими числами в кожній з частин.

Зробимо щоб всі числа з були в одній частині, а числа в іншій. Не забуваємо змінити дію при перенесенні на протилежну.

Виконаємо додавання/віднімання.

Оскільки, ми маємо, що множиться на то щоб знайти ми маємо виконати протилежну дію з протилежною (правою) стороною рівняння. Тобто, якщо число множиться на то протилежну сторону ми маємо поділити на це число.

Отримаємо:

Відповідь: 0,75.

Завдання 8: =

Для розв’язування такого рівняння варто позбутися дробів. Для цього скористаємося правилом метелика.

Розкриємо дужки.

Перенесемо всі числа з «х» в одну сторону з правої частини у ліву), а числа в іншу з лівої частини у праву). При цьому не забуваємо змінити знак на протилежний.

Виконаємо дії з числами.

Тепер для того щоб знайти нам необхідно розділити приклад на

Відповідь: -1,4.

Завдання 9:

Для розв’язування такого рівняння варто позбутися дробів. Для цього скористаємося правилом метелика.

Розкриємо дужки.

Перенесемо всі числа з в одну сторону з правої частини у ліву), а числа в іншу з лівої частини у праву). При цьому не забуваємо змінити знак на протилежний.

Виконаємо дії з числами.

Тепер для того щоб знайти нам необхідно розділити приклад на

Відповідь: -3.

Завдання 10:

В лівій частині ми маємо додавання двох дробів з різними знаменниками. Виконаємо з ними дії.

Для своїх зручності під у правій частині ми можемо написати уявну у знаменнику. Після чого скористатися метеликом.

=

Як бачимо в лівій та в правій частині рівняння є число тому ми можемо поділити весь приклад на Після чого вийде:

Відповідь: 12

Завдання 11:

В лівій частині ми маємо додавання двох дробів з різними знаменниками. Виконаємо з ними дії.

=

=

У цьому прикладі щоб знайти ми можемо поділити на (бо множиться на та помножити на (бо ділиться на Отримаємо:

x =

Відповідь: 2.