Практика. Лінійні рівняння
Для того щоб успішно розв’язувати практичні завдання вам варто ознайомитися з теоретичним матеріалом. Це можна зробити тут.
Завдання 1:
В нашому прикладі не має дужок, числа з та числа знаходяться в різних сторонах і додавати/віднімати ні чого не потрібно. Тому ми маємо фінальну стадію. Оскільки, множиться на і це все рівне то щоб знайти нам необхідно поділити на Тобто, знаходимо за таким принципом:
Тобто, для знаходження ми маємо виконувати протилежні дії з протилежною стороною. Оскільки, було множення, то ми ділимо. Такі ситуації зустрічаються у повсякденному житті доволі часто. Наприклад, ми могли б скористатися такою фразою: «купили три ручки та заплатили за них шість гривень; скільки коштує одна ручка?». Щоб знайти вартість однієї ручки нам необхідно поділити всю суму яку заплатили на кількість ручок. Тобто, шість поділити на три.
Отже, будемо мати:
Відповідь: 2.
Завдання 2:
Дужок у прикладі не має, в обох частинах рівняння ми не можемо виконати додавання/віднімання подібних чисел. Але ми маємо числа з та числа в одній частині. Тому необхідно їх розділити. Тобто щоб числа з були в одній частині, а в іншій. Для цього перенесемо з лівої частини у праву, а з правої у ліву. Не забуваємо, що при перенесенні дію необхідно змінити на протилежну. З на з на Матимемо:
−16х + 30х = −10 −18
Тепер можемо виконати додавання/віднімання однакових чисел.
Тепер щоб знайти необхідно поділити на .
Відповідь: -2.
Завдання 3:
В даному прикладі не має дужок та подібних чисел в жодній зі сторін, тому ми можемо відразу перенести всі числа з в одну сторону, а в іншу. Не забуваємо, що при перенесенні змінюється дія на протилежну.
Оскільки числа з зникли, а рівняння залишилося не правильним (бо не дорівнює то це означає, що дане рівняння розв’язків не має.
Відповідь: ∅.
Завдання 4:
В даному прикладі ми маємо дужки. Розкриємо їх:
В жодній із сторін ми не маємо подібних доданків, тому виконати додавання/віднімання ми не можемо.
Перенесемо всі числа з в одну сторону, а числа в іншу.
Виконаємо дії з подібними доданками.
Щоб знайти «х» нам необхідно поділити на Отримаємо:
Відповідь: 3.
Завдання 5:
Оскільки, у прикладі є дужки, то розкриємо їх першими.
В лівій частинні рівняння ми маємо подібні числа (декілька чисел з та декілька виконаємо з ними дії додавання/віднімання.
Тепер необхідно зробити щоб всі числа з були в одній частині рівняння, а всі числа в іншій. При цьому не забуваємо змінити дію на протилежну.
0 = 0
Оскільки, зник та рівняння залишилося правильним (бо дорівнює то це означає, що дане рівняння має безліч розв’язків.
х ∈(− ∞; + ∞)
Відповідь:
Завдання 6:
Розкриємо у цьому прикладі дужки.
Виконаємо дії з однаковими числами у кожній частинні рівняння.
Перенесемо числа з в одну сторону, а в іншу. Не забуваємо змінити дію на протилежну!
Оскільки зник та рівняння залишилося не правильним (бо не дорівнює то дане рівняння розв’язків не має.
Відповідь: ∅.
Завдання 7:
В першу чергу розкриємо дужки.
Виконаємо дії з однаковими числами в кожній з частин.
Зробимо щоб всі числа з були в одній частині, а числа в іншій. Не забуваємо змінити дію при перенесенні на протилежну.
Виконаємо додавання/віднімання.
Оскільки, ми маємо, що множиться на то щоб знайти ми маємо виконати протилежну дію з протилежною (правою) стороною рівняння. Тобто, якщо число множиться на то протилежну сторону ми маємо поділити на це число.
Отримаємо:
Відповідь: 0,75.
Завдання 8: =
Для розв’язування такого рівняння варто позбутися дробів. Для цього скористаємося правилом метелика.
Розкриємо дужки.
Перенесемо всі числа з «х» в одну сторону з правої частини у ліву), а числа в іншу з лівої частини у праву). При цьому не забуваємо змінити знак на протилежний.
Виконаємо дії з числами.
Тепер для того щоб знайти нам необхідно розділити приклад на
Відповідь: -1,4.
Завдання 9:
Для розв’язування такого рівняння варто позбутися дробів. Для цього скористаємося правилом метелика.
Розкриємо дужки.
Перенесемо всі числа з в одну сторону з правої частини у ліву), а числа в іншу з лівої частини у праву). При цьому не забуваємо змінити знак на протилежний.
Виконаємо дії з числами.
Тепер для того щоб знайти нам необхідно розділити приклад на
Відповідь: -3.
Завдання 10:
В лівій частині ми маємо додавання двох дробів з різними знаменниками. Виконаємо з ними дії.
Для своїх зручності під у правій частині ми можемо написати уявну у знаменнику. Після чого скористатися метеликом.
=
Як бачимо в лівій та в правій частині рівняння є число тому ми можемо поділити весь приклад на Після чого вийде:
Відповідь: 12
Завдання 11:
В лівій частині ми маємо додавання двох дробів з різними знаменниками. Виконаємо з ними дії.
=
=
У цьому прикладі щоб знайти ми можемо поділити на (бо множиться на та помножити на (бо ділиться на Отримаємо:
x =
Відповідь: 2.