Оператор «switch»

Ми вже розглянули як працювати з оператором У нього є альтернативний варіант. Це оператор ми можемо перекласти як Уявіть собі рейси і перемикач який буде вирішувати куди поїде потяг. От саме так можна охарактеризувати оператор

Давайте розберемося в принципі його роботи. Оператор приймає змінну як значення (наприклад ціле число чи символ) далі він порівнює це значення із можливими варіантами. Після того, як знайдений збіг будуть виконуватися необхідні дії.

Гілки вибору вказують за допомогою ключового слова далі вказуємо значення з яким маємо перевіряти та завершуємо Далі вказуємо всі дії які мають виконатися при цій умові.

Варто зауважити, що після того, як була знайдена правильна умова будуть виконуватися всі дії поки програма не зустріне ключове слово «break». Або поки не завершиться

У випадку, коли жодна з умов не підійшла ви можете використати дії за замовчуванням. Для цього їх необхідно вказати після ключового слова та в кінці.

    
            #include <iostream>
            using namespace std;
            int main()
            {
                int a;
                cin >> a;
                //якщо програма не бачить ключового слова «break» то виконуватиме всі дії
                //від моменту збігу до кінця «switch» або поки не зустріне «break».
                switch (a)
                {
                    case 1:
                        cout << "1" << endl;
                    case 2:
                        cout << "2" << endl;
                    case 3:
                        cout << "3" << endl;
                    default:
                        cout <<"default"<< endl;
                }
            
                int b;
                cin >> b;
                //програма зупиниться, коли побачить «break»
                switch (b)
                {
                    case 1:
                        cout << "1" << endl;
                        break;
                    case 2:
                        cout << "2" << endl;
                        break;
                    case 3:
                        cout << "3" << endl;
                        break;
                    default:
                        cout << "default" << endl;
                        break;
                }
                return 0;
            }
        
    

Оператор часто використовують як альтернативу Наприклад для створення меню чи подібних речей.

Коли ви використовуєте то вам не обов’язково дії після брати у фігурні дужки, але, якщо ви хочете створити там змінну, то це необхідно записувати у фігурних дужках.

    
            #include <iostream>
            int main()
            {
                int a = 3;
                switch (a)
                {
                    case 3:
                    {
                        int b = 5; //створюємо змінну в «case»
                        std::cout << b*2 << std::endl;
                        break;
                    }
                    default:
                        std::cout << "default";
                        break;
                }

                return 0;
            }
        
    

Використовуйте як альтернативу для цілих чисел та символів. У всіх інших випадках краще використовувати